קיזוז הטיסן

קיזוז הטיסן

על מנת לבצע תרגילי אווירובטיקה מרשימים ולא רק להשתולל מומלץ לקזז את הטיסן כראוי.
להלן מספר מבחנים שיש לבצע על מנת לקזז את הטיסן באופן בסיסי. מומלץ לבצע כל מבחן לפחות פעמיים כדי להיות בטוחים.
 
בדיקת הגאים ראשונית:
הטס את הטיסן בטיסה ישרה ואופקית
                השתמש במקזזים (TRIMS) כדי לקזז את הטיסן שיטוס ישר בלי שתצטרך לגעת בסטיקים.
                הנחת את הטיסן וכוון את ההגאים מכנית כך שהטיסן יטוס ישר והקיזזוזים יהיו כמה שיותר באמצע.
                בשלטים ממוחשבים שלב שימוש בתכונה Trim Memory.
 
בדיקת תנועה בהגאים:
הטס את הטיסן ונסה תנועה מלאה של כל הגה בנפרד (התנועה המקסימלית הדרושה בדרך כלל מפורטת בתוכנית של הטיסן או בחוברת. (תנועה מעל למה שכתוב פוגמת ביעילות ההגה). אם ברשותך שלט ממוחשב השתמש לשם כך בתוכנית ATV (Automatic Travel Volume).
 
תנעות ההגאים צריכות להיות כך:
                מאזנות:
                                שיעור גבוה: 3-4 רולים ב 4 שניות.
                                שיעור נמוך: 3 רולים ב 6 שניות
                הגה גובה:
                                שיעור גבוה: במשיכת UP מלאה הטיסן יבצע פניה מרובעת וחלקה.
                                שיעור נמוך: הטיסן יבצע לולאה בקוטר 130 רגל במשיכה מלאה.
                הגה כיוון:
                                שיעור גבוה: 30-35 מעלות לביצוע סיחרורים
                                שיעור נמוך: ליצב טיסת צד.
 
מרכז כובד:
שיטה 1:
                גלגל את הטיסן על הצד.
א.       האף נופל- הוסף משקל לזנב
ב.        הזנב נופל- הוסף משקל לאף
שיטה 2:
                גלגל לטיסה הפוכה.
א.       נדרש תיקון רב בהגה גובה על מנת לקבל טיסה ישרה ואופקית- הוסף משקל לזנב.
ב.        לא נדרש תיקון, הטיסן טס ישר או מטפס- הוסף משקל לאף.
 
איזון משקל לקצות כנף:
טוס ישר וקזז מאזנות, גלגל לטיסה הפוכה.
א.       כנף שמאל נופלת- הוסף משקל לקצה כנף ימין.
ב.        כנף ימין נופלת- הוסף משקל לקצה כנף שמאל.
ג.         טיסן טס ישר ולא מפיל כנף- אין צורך בתיקונים.
 
פיתול תנועה בהגה גובה (לטיסנים בעלי הגה גובה חצוי לשניים):
הטס את הטיסן ממך והלאה אל תוך הרוח, עבור לטיסה אנכית, ישר את הטיסן, הפוך אותו ובצע טיסה אנכית נוספת (ע"י דחיפה).
א.       אין כל גלגול כאשר הגה גובה מופעל- אין צורך בשינויים.
ב.        הטיסן מתגלגל לאותו כיוון בשני חלקי המבחן- הגה הגובה מפותל כלומר חלקו האחד עולה יותר מן השני. בדוק ושנה בהתאם.
ג.         הטיסן מתגלגל בכיונים הפוכים בכל אחד מחלקי המבחן- לאחד הצדדים יש יותר תנועה מאשר השני, בדוק ושנה בהתאם.
 
בדיקת משקל קצה כנף (כיוונון סופי)
 
טוס יש אל תוך רוח חזקה, התחל בצלילה אנכית בצורה מבוקרת וחלקה. משוך אפ בצורה חדה וישר את הטיסן.
                כנף ימין נפלת- הוסף משקל לשמאל.
                כנף שמאל נופלת- הוסף משקל לימין.
 
 טיסה נעימה ובטוחה!
 
תודות לעמית מימוני על הכתיבה
 
0
דף הבית טלפוןwazeפייסבוק