כיוון זווית המנוע ביחס לגוף הטיסן

כיוון זווית המנוע ביחס לגוף הטיסן

את מנוע הטיסן יש להתקין כשזווית ציר המנוע מוטה 2 מעלות מטה ו – 2 מעלות ימינה.
הסיבה העיקרית להטית המנוע ימינה היא כתוצאה מסיבוב המדחף-היוצר מומנט הרוצה לגלגל את המטוס שמאלה
(חוק פעולה תגובה של ניוטון)
בגלל תופעת הצימוד,המטוס מסבסב שמאלה  במקום לגלגל.


 ניתן לזהות את הבעיה של אי כיוונון נכון של ציר המנוע על ידי ביצוע טיסה ישרה ואופקית כשהטיסן מקוזז , ובמנוע בחצי מצערת.
 יש לשחק עם מצערת המנוע ולבדוק את שינויי כיוונוני הטיסה כלומר:
  
ערוץ ההגבהה (מעלה מטה)
 
  • פתח את המנוע לסל"ד מלא , וודא אי שינוי גובה הטיסה .
  • אם הטיסן עולה כלפי מעלה וצובר גובה יש לכוון את ציר המנוע כלפי מטה.
  • אם הטיסן יורד כלפי מטה ומאבד גובה יש לכוון את ציר המנוע כלפי מעלה.
 
ערוץ הצידוד (ימינה שמאלה)
 
  • פתח את המנוע לסל"ד מלא , וודא אי שינוי כיוון הטיסה .
  • אם הטיסן מסבסב \ מגלגל ימינה יש לכוון את ציר המנוע לצד שמאל.
  • אם הטיסן מסבסב \ מגלגל שמאלה יש לכוון את ציר המנוע לצד ימין.
  

טיפ קטן

 
ניתן לשנות את זווית ציר המנוע ע"י הוספת דיסקיות (שייבות) בין "לוח האש" לבין תושבת המנוע על גבי ברגי התפיסה של התושבת ל"לוח האש".
 
 

ולסיכום

 
יש מקרים שבהם הטיסן טס ישר והכל בסדר ובזמן הורדת מנוע לצורך נחיתה
(או למשהו אחר) הטיסן נוטה לכיוון מסויים.
מה שצריך לעשות זה לכוון את ציר המנוע לכיוון הנטיה.
וזאת למה?
לדוגמה : ציר המנוע כוון יותר מידי לכיוון ימין , מה שנעשה באוויר נקזז את הטיסן שמאלה לפצות על זווית היתר של ציר המנוע.
תוצאה – הטיסן יטוס ישר.
הבעיה תתחיל כשנוריד מנוע לסרק , המנוע כבר לא ישפיע ולא יסחב ימינה אבל הקיזוז ישאר וישפיע.
תוצאה – הטיסן יסבסב \ יגלגל שמאלה.
 
0
דף הבית טלפוןwazeפייסבוק